Regulamin salonu
W trosce o bezpieczeństwo i zdrowie naszych Klientów i pracowników, a także w celu stałego podwyższania jakości świadczonych usług prosimy o zapoznanie się z Regulaminem świadczenia usług kosmetycznych i fryzjerskich w Salonie przed przystąpieniem do korzystania z nich.
Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług kosmetycznych i fryzjerskich w Salonie ASPASJA, który jest prowadzony przez Barbarę Bajerską prowadzącą działalność pod nazwą ASPASJA, adres ul. Inflancka 40, 91-857 Łódź, NIP 7262189120, tel. 504-780-980, 42 659-99-47, e-mail: recepcja@aspasja.pl
§ 1
- Klienci Salonu mają obowiązek zapoznania się z Regulaminem przed przystąpieniem do dowolnego zabiegu kosmetycznego i fryzjerskiego.
- Umówienie terminu Zabiegu oraz przystąpienie do Zabiegu jest równoznaczne z zaakceptowaniem postanowień Regulaminu w Salonie. Każdy Klient ma obowiązek stosować się wprost do jego postanowień.
- Regulamin jest dostępny w Salonie oraz na stronie www.aspasja.pl
§ 2
- Salon świadczy usługi w Łodzi przy ul. Inflanckiej 40 i jest otwarty w poniedziałek w godzinach 12.00-20.00, od wtorku do piątku w godzinach 8.00-20.00, w sobotę od 8.00 do15.00.
- W dni ustawowo wolne od pracy oraz niedziele Salon jest nieczynny.
- Zmiany w godzinach otwarcia Salonu mogą ulec zmianie z przyczyn niezależnych od nas np. nieobecności pracownika lub losowych (typu: brak prądu, wody, gazu ).
- Klient jest obowiązany do zapłaty za wykonane usługi kosmetyczne i fryzjerskie. Cennik Zabiegów jest dostępny w Salonie.
- Ceny zawarte w naszym cenniku i na stronie internetowej nie są ofertą handlową, mogą ulec zmianie, ponieważ indywidualne serie, pakiety zabiegowe i niektóre usługi mogą być układane i wyceniane dla konkretnego Klienta.
- W Salonie udostępnia się następujące sposoby zapłaty: płatność gotówką w kasie oraz płatność kartą płatniczą. Zakup usług poprzez stronę internetową www.aspasja.pl poprzez płatność on line.
- Salon zastrzega sobie prawo do przeprowadzania czasowych promocji na Zabiegi świadczone w Salonie.
- Promocje i rabaty nie łączą się.
- Bony, vouchery, karnety i zaproszenia nie mogą być wymienione na gotówkę.
- Bony, Vouchery, karnety i zaproszenia nie podlegają zwrotowi i są ważne przez okres 6 miesięcy od ich wystawienia ,prosimy więc o przemyślane zakupy.
§ 3
- Klientem Salonu może być́ dowolna, pełnoletnia osoba fizyczna.
- Dopuszcza się̨ korzystanie z Zabiegów przez osoby niepełnoletnie, powyżej 13 roku życia, za wyraźną zgodą ich rodziców, opiekuna lub przedstawiciela ustawowego. Pracownik Salonu jest uprawniony do żądania w każdym czasie przedłożenia stosownej zgody lub nawiązania połączenia z osobą uprawnioną do jej wyrażenia celem potwierdzenia wyrażenia zgody oraz do odmowy świadczenia Zabiegu, w przypadku braku zgody lub odmowy jej wyrażenia.
- Przed pierwszą wizytą należy wypełnić formularz kontaktowy, kartę konsultacyjną oraz zgodę na zabieg, w niektórych przypadkach przeprowadzana jest tylko ustna konsultacja.
§ 4
- Salon oferuje kompleksowy pakiet usług kosmetycznych i fryzjerskich, fachowe porady i konsultacje, możliwość zakupu kosmetyków detalicznych, pakietów zabiegowych i wiele innych usług.
- Wszystkie usługi świadczone w Salonie mają na celu wyłącznie poprawę samopoczucia i kondycji fizycznej tj. nie są świadczeniami zdrowotnymi w rozumieniu przepisów obowiązujących na terytorium RP, a porady nie są poradami lekarskim.
- Pracownicy są odpowiednio przeszkoleni do pracy na zajmowanym przez nich stanowisku, jak również posiadają wszelkie wymagane certyfikaty, atesty i zezwolenia na pracę w charakterze odpowiadającym ich stanowisku
§ 5
- Przed przystąpieniem do Zabiegu Pracownik przeprowadza z Klientem wywiad w celu ustalenia czy stan zdrowia Klienta, przebyte lub obecne choroby, samopoczucie jak również tryb życia nie stanowią przeciwskazań do odbycia Zabiegu lub nie stwarzają ryzyka wystąpienia skutków ubocznych oraz w celu ustalenia zaleceń pozabiegowych.
- Każdy Klient jest zaznajamiany z przeciwskazaniami, skutkami ubocznymi i zaleceniami pozabiegowymi, a przystępując do Zabiegu ma ich pełną świadomość i je akceptują. W przypadku wybranych Zabiegów lub zwiększonego ryzyka powikłań Pracownik ma prawo odebrać w tym przedmiocie pisemne potwierdzenie oraz odmówić wykonania Zabiegu przy braku woli złożenia takiego oświadczenia przez Klienta.
- Klienci, przed rozpoczęciem Zabiegu, mają obowiązek powiadomienia Pracownika o wszelkich dolegliwościach i przeciwskazaniach, które mogą wpłynąć na przebieg Zabiegu, w szczególności o: alergiach, stanach zapalnych, uczuleniach, chorobach serca, chorobach układu krwionośnego, limfatycznego, psychicznego, skóry, kostnych, używaniu rozrusznika serca, chorobach nowotworowych, stanach zapalanych w fazie ostrej, przebytej żółtaczce i innych chorobach zakaźnych, zarażeniu wirusem HIV i innymi wirusami, ciąży lub okresie połogowym, posiadanych protezach lub wkładkach (np. domacicznych), przebytych udarach, przyjmowaniu leków zmniejszających krzepliwość krwi oraz niestandardowych reakcjach na widok krwi lub przerwanej ciągłości tkanek ciała.
- Każdorazowo, gdy Zabieg nie jest wykonany w serii, w której odstępy między kolejnymi Zabiegami wynoszą maksymalnie 7 dni lub przed rozpoczęciem kolejnej serii, która następuje po okresie dłuższym niż 14 dni, Klient winien potwierdzić aktualność wywiadu i przekazanych informacji.
- Klient jest obowiązany do nieposiadania w czasie Zabiegu jakiejkolwiek biżuterii.
- Klienci zobowiązani są do natychmiastowego poinformowania Pracownika o pogorszeniu swojego samopoczucia w trakcie wykonywania Zabiegu.
- W razie wątpliwości w zakresie bezpieczeństwa przeprowadzenia Zabiegu, Pracownik może odmówić jego przeprowadzenia.
- Pracownik ma prawo odmówić przeprowadzenia Zabiegu także w przypadku, gdy stwierdzi pozostawanie Klienta pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
- Niezastosowanie się Klienta do postanowień Regulaminu lub złożenie nieprawdziwych oświadczeń w przedmiocie swojego stanu zdrowia i przeciwskazań lub w wywiadzie, skutkuje wyłączeniem odpowiedzialności za wykonany Zabieg po stronie Salonu.
- Obsługa przed, w trakcie i po zabiegu prowadzone są z najwyższą starannością o komfort i bezpieczeństwo Klienta.
§ 6
- Za wszelkie uszkodzenia wyposażenia Salonu Klienci odpowiadają bez ograniczeń. Za uszkodzenia spowodowane przez osoby niepełnoletnie odpowiadają ich ustawowi przedstawiciele.
- Salon nie ponosi odpowiedzialność za okrycia wierzchnie pozostawione w innym miejscu niż do tego przeznaczone.
- Salon nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek rzeczy pozostawione w okryciu wierzchnim lub w Salonie poza miejscami przeznaczonymi do ich pozostawienia, w szczególności rzeczy wartościowe, torby, plecaki i torebki, które Klient powinien zatrzymać przy sobie.
- Salon nie odpowiada za niezadowolenie Klienta z efektu końcowego Zabiegu, wynikającego z subiektywnych odczuć́ Klienta, jeśli został on wykonany w sposób profesjonalny, zgodny ze sztuką kosmetyczną/ fryzjerską i w sposób nieustępujący ogólnie przyjętym standardom.
- Na terenie Salonu obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkocholu.
- Na terenie Salonu obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu.
- W Salonie znajdują się urządzenia i substancje niebezpieczne dla dzieci. Salon nie ponosi odpowiedzialności za pozostawienie dzieci bez opieki w Salonie.
- Niezastosowanie się Klienta do wymagań Regulaminu skutkuje wyłączeniem odpowiedzialności Salonu za przeprowadzony zabieg.
- Salon nie bierze odpowiedzialności za powikłania po zabiegu lub brak pożądanych efektów zabiegu w przypadku nie stosowania się Klienta do zaleceń pozabiegowych oraz nieodpowiedniej pielęgnacji domowej.
§ 7
- Rezerwacje terminów przyjmowane są osobiście w Salonie lub telefonicznie.
- W razie rezygnacji z wizyty Klient zobowiązany jest powiadomić obsługę Salonu nie później niż 24 h przed planowaną wizyta.
- Nieprzystąpienie do Zabiegu w umówionym terminie lub odwołanie terminu bez powiadomienia przed jego rozpoczęciem trzykrotnie przez Klienta, uprawnia Salon do niedokonywania dalszych rezerwacji dla tego Klienta.`
- Na zarezerwowane Zabiegi należy się zgłosić punktualnie na umówioną godzinę.
- Salon zachowuje prawo do niewykonania Zabiegu na rzecz Klienta, który pojawi się z opóźnieniem przekraczającym 10 minut.
- Spóźnianie Klienta nie może przesuwać czasu następnego zabiegu. O spóźnieniu prosimy informować telefonicznie niezwłocznie przed planowaną godziną rozpoczęcia zabiegu.
- Za wyraźną zgodą Klienta w przypadku spóźnienia, Zabieg może zostać wykonany nawet mimo spóźnienia, z zastrzeżeniem, że poszczególne etapy Zabiegu zostaną skrócone wedle uznania Pracownika, z wyjątkiem etapów, które mają określony, minimalny czas trwania. Za tak wykonany Zabieg należy się cena w pełnej wysokości.
- W przypadku opóźnienia się Zabiegu z przyczyn leżących po stronie Salonu, w tym Pracownika, żaden z etapów nie zostanie skrócony.
- Salon zastrzega sobie prawo do odwołania terminu Zabiegu na 24 godziny przed jego terminem. Salon jednocześnie uzgodni z Klientem nowy termin Zabiegu.
§ 8
- Reklamacje składa się w formie pisemnej osobiście w Salonie lub za pośrednictwem listu poleconego nadanego na adres Salonu. Wskazane jest dołączenie do zgłoszenia dokumentacji zdjęciowej. Podstawą do złożenia reklamacji jest dostarczenie dowodu zakupu w postaci paragonu fiskalnego.
- Klienci powinni zgłaszać reklamację niezwłocznie po wystąpieniu niepożądanych objawów, nie później niż do 7 dni od wykonania zabiegu.
- Wszystkie reklamacje zostaną rozpoznane w terminie 14 dni.
- W przypadku kwestionowania Zabiegu zaraz po jego wykonaniu, Klient nie jest zwolniony z zapłaty za wykonaną usługę – w przypadku zasadności jego żądań ewentualny zwrot zostanie dokonany w pełnej wysokości. Salon zastrzega sobie jednak możliwość zwolnienia Klienta z opłaty w przypadku zasadnych podstaw reklamacji.
§ 9
Dane osobowe podawane przez Klientów w związku z rezerwacją terminu oraz realizacją Zabiegów w Salonie podlegają ochronie zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.
- Administratorem danych osobowych jest Barbara Bajerska prowadząca działalność pod nazwą ASPASJA, adres ul. Inflancka 40, 91-857 Łódź, e-mail: recepcja@aspasja.pl
- Dane osobowe Kupującego w związku z rezerwacją terminu oraz skorzystaniem z Usługi w celu i zakresie:
- w celu rezerwacji terminu, realizacji Zabiegu, Usługi, sprzedaży towaru– podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); w zakresie danych podanych fakultatywnie podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- w celu realizacji obowiązków ustawowych ciążących na Administratorze, wynikających w szczególności z przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości – podstawą prawną przetwarzania jest obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na ochronie jego praw.
- Dane osobowe Klienta przetwarzane są przez okres niezbędny do wykonania usługi oraz przez okres niezbędny do wykonania ciążących na Administratorze obowiązków, nałożonych przez przepisy prawa, a w przypadku ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń – przez okres przedawnienia takich roszczeń przewidziany przepisami prawa.
- Salon jest monitorowany. Monitoring stosowany jest w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób fizycznych oraz zabezpieczenie mienia znajdującego się na terenie Salonu, co stanowi uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Zapis z monitoringu jest przechowywany maksymalnie 3 miesiące. Monitoring obejmuje następujące pomieszczenia : sala fryzjerska, recepcja, poczekalnia, sala stylizacji paznokci.
- Dane osobowe podawane są dobrowolnie, jednak ich podanie jest niezbędnym warunkiem do rezerwacji terminu, realizacji Usługi, Zabiegu .
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania poprawiania, a także do przenoszenia danych.
- Klient ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. f) RODO lub w celach marketingu bezpośredniego.
- Klient ma prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Klient przysługuje prawo zgłoszenia skargi do organu nadzorczego, jeśli zdaniem Klienta przetwarzanie danych osobowych narusza obowiązujące przepisy prawne o ochronie danych osobowych.
- Państwa dane osobowe mogą zostać ujawnione wyłącznie podmiotom, z którymi zostały zawarte umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz którym udostępniamy dane na podstawie obowiązujących przepisów.
- Dane osobowe Klienta nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
§ 10
- Regulamin podlega przepisom prawa powszechnie obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem będą miały zastosowanie przepisy ogólnie obowiązujące w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta. Umowy zawierane przez Salon oraz świadczone usługi wykonywane są w języku polskim w oparciu o prawo polskie.
- Ewentualne spory powstałe między Klientem niebędącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą Konsumentem a Sklepem, rozstrzygane będą przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Salonu.
- Salon wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku
z zawartymi umowami na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu. - Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma możliwość m.in. do:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem
o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy, - zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem
o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą, - bezpłatnego skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów lub Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Klient akceptując niniejszy Regulamin uznaje, że całość praw autorskich i wszystkie znaki towarowe związane z Salonem należą do Sprzedawcy (lub posiada on odpowiednie licencje) i podlegają prawnej ochronie.
- Przed wizytą prosimy o zapoznanie się z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego w trakcie epidemii SARS- CoV-2.